„Winobranie”

Agrest koi nerwy, łagodzi objawy stresu, poprawia pamięć i koncentrację, oczyszcza organizm z toksyn, ma korzystny wpływ na przemianę materii, wspomaga pracę oczu. Zawiera także ponoć kwas bursztynowy, który ma właściwości eliksiru młodości. Jest więc super owocem! Dawniej nazywano go Winoroślą Północy. Nazwa ta zainspirowała mnie do tytułu dzisiejszego wpisu.

Wałęsając się po lasach i łąkach, wpadłam ostatnio na kilka obsypanych owocami krzewów agrestu i… było „winobranie”! Z żółtych owoców upiekłam ciasto (nie wygląda zbyt atrakcyjnie, ale jest bardzo smaczne).

Przepis na nie? Już podaję.

Zmiksowałam dokładnie masło z cukrem. Dodałam do nich jajka a później mąkę pszenną zmieszaną z proszkiem do pieczenia i cukrem waniliowym, na koniec zaś jogurt, czekoladę oraz pistacje. Masę wylałam do podłużnej, wysmarowanej masłem i posypanej tartą bułką foremki (około 1,5 l), po czym udekorowałam ją pokrojonymi na połówki owocami. Ciasto piekłam około 50 minut w niższej części piekarnika nagrzanego do temperatury 175 stopni.

Z owoców czerwonych powstała orzeźwiająca lemoniada. Agrest trafił do blendera z wodą mineralną, miodem,  kilkoma łyżkami soku z kwiatów czarnego bzu i paroma listkami mięty, po czym napój przecedziłam, aby pozbyć się pestek.

Smacznego i na zdrowie! 🙂

 

2 myśli nt. „„Winobranie”

  1. Ale pyszności! Agrest często dostawałam w dzieciństwie od działkowych sąsiadów. Przyznam się, że dawno go nie jadłam, choć jest bardzo smaczny. Jego mankament to duża ilość pestek, ale w cieście jakie zaserwowałaś można na to przymknąć oko. 🙂

    Polubione przez 1 osoba

    • Ciasto jest rzeczywiście pyszne! Agrestowe pestki są tak małe, że w wypiekach nie stanowią problemu. Z lemoniady wolałam je jednak usunąć.
      Teraz warto byłoby spróbować zrobić agrest kandyzowany 🙂

      Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

